miercuri, 24 aprilie 2013

Hai sa nu moara si capra vecinului..



Buna dimineata! 

M-am decis sa nu mai beau atata cafea..toti pacientii cu schizofrenie fac abuz..si n-as vrea sa...intelegeti voi!
Drept urmare mi-am facut doar o canita. Trag de ea de 20 de minute..
Ieri eram pe strada. M-am oprit la o trecere de pietoni, asteptand sa se schimbe culoarea semaforului..pe partea cealalta a strazii, un tanar cazut langa o masina..lumea trecea nepasatoare. Foarte multi nici nu l-au vazut. ..38 de secunde la semafor..cam mult..am prins cateva clipe cand nu venea nicio masina si dupa ce m-am asigurat, am traversat strada. Am ajuns langa el, mi-am scos castile si m-am asezat in genunchi..l-am strigat si l-am miscat putin..Un nene se opreste langa noi..

" Lasati-l, domnisoara..nu vedeti ca e mort de beat? "

Nu mirosea a alcool. Era curat imbracat..
" Nu cred ca e beat.."...la care mosul.." Eh, sta de vreo juma' de ora acolo..poate se odihneste.." si incepe sa rada isteric..

Am incremenit. 
Statea bietul om de atata vreme intins pe trotuar, inconstient...si mosului i s-a parut amuzant.

" Sunteti un nesimtit! Aveti o suta de ani degeaba! Daca l-ati vazut asa, de ce nu ati chemat Ambulanta? Sau sa incercati sa ajutati cumva.."
" Pai ce treaba am eu? Ce ma intereseaza pe mine? Sa moara toti din partea mea..lua-i-ar dracu de betivi! "
 I-am mai replicat eu cateva fraze mai ..necosmetizate..s-a simtit lezat probabil..dupa ce m-a injurat, mi-a intors spatele si a plecat.

Intre timp, un cuplu se opreste langa noi. Le spun ce cred ca s-a intamplat..am chemat Ambulanta..Dupa 6 minute a venit..Intre timp, tanarul si-a revenit..Era surdo-mut..saracutul..nu stiu  ce se intamplase cu el..l-au urcat in masina si au plecat spre spital..

Mi-am pus castile si ma gandeam..asta DA spirit civic! Mori pe strada. Ca un caine. Si nu doar ca nu te ajuta nimeni, se mai si bucura pe deasupra. Mi s-a facut greata..

Seara am ajuns acasa. 
Am o lustra veche si urata. Cu trei becuri. Din trei, mai ardea doar unul. 
Am apelat la colegul meu de apartament! Nu ca n-as putea sa-mi schimb singura becurile arse, dar daca tot era el acasa...
Neavand doua becuri noi, a schimbat George doar pe unul din cele arse. 

Si deodata se facu lumina! Ce bucuroasa am fost! Stand in usa si admirand lustra urata si veche, dar cu doua becuri...Booom!  Au bubuit amandoua! Abia maturasem..cioburi peste tot..si intuneric..

Na..un bun prilej sa aprind niste lumanari parfumate..
Era seara. M-as fi culcat, oricum..nu aveam nevoie de lumina.

Ca un prieten bun si un coleg de apartament fara cusur, George s-a oferit sa-mi dea unul din becurile lui..:) Si lustra lui are tot trei becuri, doar doua functionau..iar pe unul urma sa-l primesc eu..
Deci spiritul civic si dorinta de a ajuta pe cel de langa tine mai sunt inca prezente..

M-am gandit multe ore la ce am vazut pe strada. Nu la tanarul lesinat. Am vazut multi oameni bolnavi. Foarte multi.

Adevarata boala, urata ca un cancer, e nepasarea...si ura..Ei sunt bolnavi. Cei carora NU le pasa.
Pentru boala lor nu exista leac. Sper sa traiasca muuuuult, impovarati de ignoranta si apasati de frustrari si rautate. Asta le doresc..

Ma duc sa-mi iau becuri..

P.S. Astazi vine..il astept cu emotie..:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu