miercuri, 25 iunie 2014

Swinger + Eunuc= 60 de ani




„Bunicii mei implinesc astazi 60 de ani”.
„De casatorie!, mi-a spus Denisa, colega mea de birou..

60 de ani..dublul varstei mele plus  inca 10%...:|

    In zilele noastre, relatiile dureaza pana cand unul dintre ei isi lasa laptopul deschis si conectat pe Facebook..
Daca te uiti in istoria omenirii, e lesne de observat ca motivele pentru care oamenii se casatoreau difera destul de mult fata de motivele actuale ale insurateilor.
    Femeile erau considerate  niste animale domestice, dar cu ceva atribute superioare gainilor din cotet pentru ca, pe langa copii, se mai ingrijeau si de gospodarie.  Se maritau de obicei devreme, fortate de imprejurari, pentru statutul (financiar, in speta) obtinut dupa legarea la cap sau obligate de parinti, care tineau, in mod evident, sa-si marite plodul cu vreun mosier avut si cu 25 de ani mai batran.
    Si daca trecem de la aceste animale domestice, la cele mai putin domestice – adica la barbati, la fel de usor vedem ca se insurau pentru a pune monopol.  Monopol pe femeia de langa ei. Caci vreun respect deosebit sau vreun tratament ales nu prea catadicseau, dragutii, sa ofere. Ca si cum si-ar fi cumparat aspirator, masina de spalat, aragaz si papusa gonflabila, toate intr-una singura!
Aia da tehnologie!

    Nu contest povestile de dragoste cu adevarat sincere si frumoase de pe acele vremuri, cum nu le-as contesta nici pe cele din zilele noastre. Pacat, insa, ca nu prea le vad..iar de simtit, nici atat!

 Denisa a plecat la un examen si eu am ramas adanc aplecata asupra acestei intrebari..
 Mai putem noi avea asa ceva astazi? Mai putem noi imparti patul si masa si nervii si tabieturile 60 de ani cu cineva?
 Daca privesti sub aspect economico-social, nici nu te gandesti ca mai traiesti atat. Ca na! Romania e off topics din toate punctele de vedere..
    Cu toate ca parerea mea despre casatorie este departe de a fi buna (cu alte cuvinte, este extrem de proasta),  se poate - zice maica-mea -  sa aiba si ea rostul ei. Insa n-a stiut nimeni sa-mi spuna care e. Iar eu de capul meu, chiar nu-l gasesc!
    Monogamia mai apare doar in vise si tine atat cat tine si visul – cateva secunde amarate. Ispite sunt la tot pasul si nu pentru ca te-ar ispiti efectiv cu ceva, ci pentru ca necunoscutul te atrage si-ti doresti sa descoperi. Tot. Orice. Si dupa ce descoperi, vrei sa pleci. Te-ai plictisit.

Asta vrem toti, fie ca suntem femei sau barbati.

Iar in stilul asta, sanse sa fii 60 de ani alaturi de cineva exista doar daca sunteti swingeri sau eunuci.

Zi frumoasa!




Un comentariu: