vineri, 12 iulie 2013

Lupul moralist.


Din cand in cand ma enervez..aproape ca ma supar..
Un prieten m-a invatat acum vreun an ca supararea are niste coordonate..imi zicea asa :
"Cristina, tu hotarasti cat de suparata esti si cat te tine.."

Mi s-a parut ciudat, dar am zis ca merita sa incerc..de atunci, cand ceva o ia pe aratura, imi stabilesc cat de suparata sunt pe o scara de la 1 la 10 si cat ma tine..de ex, sunt suparata gradul 8 pana la ora 22.15.
La 22.16 terminam cu circul!
De fiecare data rezultatul e uimitor.
Va recomand tehnica..chiar daca pare hilar, e vorba de subconstient..care e mult mai smecher si mai complicat decat constientul. Tocmai de aceea el e seful! ;)

Drept urmare, aseara am fost suparata vreo 20 de minute. Mai mult decat suficient!
Am intrat intr-o polemica fara sens (aparent) cu o persoana pe care o urcasem pe un piedestal inalt.
Atat de inalt, incat iti cadea palaria daca te opreai sa te uiti..
Cu toate ca-s colerica, mie nu-mi place sa ma cert. Deloc nu-mi place..sunt chiar impaciuitoare si evit cat pot situatiile de acest gen..dar se mai nasc conjuncturi in care nu ai ce sa faci. Le pun pe seama unei comunicari defectuoase..asa s-a intamplat si seara trecuta.


Imi dadea o stare de bine si de siguranta, de protectie si de liniste, oricand ma aflam in preajma lui. Un fizic impecabil..chiar impecabil..misterios si amuzant, relaxat si direct..
Dupa primele discutii, m-a fascinat..ma intrebam in sinea mea care sunt partile proaste ale acestui Don Juan fermecator? Trebuie sa aiba si puncte slabe..toti avem!

Pe principiul "ai grija ce-ti doresti ca s-ar putea sa ti se intample", n-a trecut mult timp si au iesit la suprafata niste demoni..

Toti avem lucruri care nu ne plac la noi. Nu ma refer la burta, par cret sau celulita..alea-s tampenii..ci la asa-numitele "probleme" cu care traim zi de zi..ba suntem egoisti, ba rautaciosi, ba suntem barfitori si ne comportam superior, gelozie, neincredere, pasivitate, agresivitate..minciuna, lasitate, etc..
Cand le vad la mine pe acestea sau pe altele, sentinta pe care mi-o acord este de achitare fara doar si poate. Cand le vad la altul, aproape ca-mi vine sa-l omor cu pietre in piata publica.

Exact asta faci si tu, dragul meu..Ai prejudecata de a crede ca tu ai mai putine prejudecati decat altii. Nu ai. Sa stii ca nu ai..Si tu ai temeri, si tu ai slabiciuni..Mi-am permis aseara sa-ti dau un sfat gratuit si te-ai ofuscat..o sa-mi permit sa ti-l dau si pe-al doilea..fa o lista cu lucrurile in functie de care ii cataloghezi si ii etichetezi, ii respingi sau ii accepti pe ceilalti..Eu am facut. M-am ingrozit de propria-mi superficialitate si rautate. De atunci, sunt mai permisiva si mai fericita..

As vrea sa fii si tu fericit..:)

Toti judecam prin prisma propriilor noastre defecte. Si sigur nu-ti place cum suna, dar si tu ai..
Am vazut in tine ceva ce nu intalnesti des la oameni..Si e pacat sa nu fructifici ceva-ul ala..
Sper ca nu ti-am lezat din nou ego-ul direct proportional cu statura ta..
Si probabil ca "nu te intereseaza argumentele mele si pot sa cred ce vreau.."

Cred ce vad. Era perfect sa pot sa cred ce vreau..te-ai fi aflat inca pe piedestalul ala..si continuai sa urci.



" (...) Acceptă oamenii aşa cum sunt. Ei sunt aşa cum sunt, cine eşti tu să decizi dacă au dreptate sau dacă greşesc? Faptul că-i judeci pe alţii face ca ego-ul tău să crească. De aceea oamenilor le place să vorbească despre greşelile altora – le dă sentimentul că ei sunt corecţi. "
                                                                                                                                    Osho







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu