luni, 24 iunie 2013

Tută-mută-proastă..


























Caldura mare, mon cher...

Am mai "strabatut" astazi un examen destul de problematic el, asa..dar daca nu te stresezi in viata prea tare, unele lucruri mai vin si de la sine.

Prin anul intai de facultate, la un seminar, stateam in prima banca..era vara..
O oja vesela imi colora unghiile. Nu roz, ci ROZ..daca ma uitam cateva secunde fara intrerupere  la ele, incepeau sa ma doara ochii..
Si stand cumintica si cu mainile pe banca, domnisoara doctor, cunoscuta pentru ironiile ei si glumele la care nu rade nimeni, ma intreaba, ridicand cu dezgust spranceana stanga si coborandu-si simultan colturile gurii.."Auzi, draga..cu ce se asorteaza oja aia?"
Si cu un zambet de ghiocel, nevrand s-o supar pe distinsa de la catedra, raspund :
"Cu starea mea de spirit."

Da. Imi respect starea de spirit. Ma simt foarte bine sa nu fac ceva (chiar daca trebuie facut) daca nu am chef.
Si n-am avut chef sa invat pentru acest examen. Am mizat si pe faptul ca intr-o masura destul de mare, cam stiam ce se intampla pe la Ginecologie. Asa ca am trecut fulgerator peste materie, dand foaie cu foaie si asigurandu-ma ca "asta stiu..si asta stiu..asta nu prea stiu, dar n-am ghinionul sa-mi pice.." Si am luat 9..Fara stres, fara agitatie..simplu..am muncit in weekend, am iesit la bere, am fost la plimbare..adica mi-am respectat starea de spirit..

Mai am cateva examene la care voi invata. Nu voi rasfoi, ci voi invata..dar pana atunci, sa ne bucuram in tihna si-n pace de..orice ne face placere..

Ieri dimineata m-am trezit la 6 fara 20..N-am mai putut sa dorm..

.."Offf, de ce nu esti si tu mai... proasta?".."Draga mea, gandesti prea mult..".."Daca ai fi mai prostuta, ai fi fericita..."

..dupa cateva ore de somn si un vis ciudat, mi-am amintit aceste cuvinte in timp ce admiram un tavan alb ce parea nesfarsit..
Ele apartin unor barbati..

O prietena mi-a povestit ca mai demult, o batrana, intr-o discutie, i-a zis asa :
"Fata draga, daca vrei sa fii fericita in viata asta, tre' sa fii tută-mută-proastă..

Am ras o gramada!
Auzi! Tută-mută-proastă..

Pai si daca nu sunt? Ce facem?!

Nu sunt doctor docent in niciun domeniu, deci nu vorbesc despre inteligenta la modul general...Mi s-a reprosat ca prea le stiu eu pe toate, si prea am replica, si prea intorc eu mamaliga pe toate partile, cand as putea foarte bine sa tac..Niciodata reprosurile n-au fost motivate..pentru mine devenise o nebuloasa..Adica, sa nu-mi spun parerea? Pai ia-ti o femeie gonflabila..iesi mai castigat..;)

Sa fie oare o problema faptul ca esti mai temperamentala?
Prefera barbatii femeile..slab pregatite? Ca sa nu zic altfel..

Nu voi generaliza pentru ca nu o fac de obicei..
Sunt unul dintre oamenii care, daca nu stie ceva, intreaba..
De multe ori, cei pe care i-am intrebat cate ceva, au raspuns in bataie de joc si pentru cateva secunde m-am simtit prost..adica cum nu stii cum functioneaza un motor de masina? Ei, uite chiar nu stiu..si daca esti asa destept, te rog sa ma luminezi si pe mine..
Nici acum nu stiu de ce unii prefera (sau lasa impresia) femeile proaste. Sau fara pareri personale..
Si cum nu stiam care-i treaba, am intrebat..
Iata ce au raspuns o parte din amicii mei..

"Femeile puternice, independente , cu personalitate bine definita,i nteligente si NORMALE (din toate punctele de vedere) sunt cele mai atragatoare. Sa poti vorbi cu ea absolut orice , de la ce mai facem de mancare pana la teorii existentiale. Nu cele care se pisicesc (motivat sau nu...iar e de discutat) si mai ales ...NU PITZI :))) . Alea sunt pentru aventuri de ...o ora, doua si DOAR pentru cei care isi doresc asa ceva. Nu vreau sa jignesc pe nimeni ...e doar parerea mea personala.Sper sa te ajute opinia mea. "


" (...)...Atunci e simplu, eu unul ador femeile cu personalitate puternica, ca parfumul de cafea proaspat macinata, asta ca o asociere 


" Stii de ce unii prefera femeile virgine? Pentru ca ele nu au termen de comparatie..asa si cu proastele..(...) ele nu pot sa comenteze "


Ok..
Am concluzionat rapid ca am avut ghinion (desi e mult spus) sa intalnesc niste oameni slabi.

Si pentru cei care si-au format in capul lor o parere, se poate sa le-o spulber in urmatoarele doua minute...sau sa le-o intaresc.

Eu nu sunt/nu mai sunt o femeie usor de dominat. Nu stiu daca am fost vreodata..Am slabiciuni si o multime de defecte si nu ma deranjeaza acest lucru..
Incerc sa renunt la Ego. La Ego-ul meu..l-as calca in picioare. Este responsabil pentru o gramada de frustrari si nefericiri pe care le-am acumulat in viata mea...incet si sigur castig teren..Citeam intr-un curs de NLP ca fiecare om exteriorizeaza doar ceea ce are in el..Ce cuvinte simple! Si cat adevar.."Dai afara" doar ceea ce ai in tine..daca esti rau, scoti rautate..daca esti bland, oferi blandete..nu ai cum sa oferi ceva ce tu nu ai! Este imposibil!
Acest Ego al meu va intra in curand intr-un concediu bine-meritat, avand in vedere ca m-a bagat in probleme 26 de ani..nu mai am nevoie de el pentru ca nimic din actiunile unui om nu ma vizeaza pe mine personal..deci nu trebuie sa ma afecteze niciun cuvant urat, nicio critica, nicio batjocura..ele reflecta doar ceea ce autorii lor reprezinta.
Nu astept nimic de la nimeni. Nu cer altora sa faca la fel ca mine..Oamenii fac asta din pregnantul subiectivism care-i caracterizeaza si  din nevoia de a parea mai buni decat ceilalti. Ceilalti care GRESESC..tot in opinia "judecatorilor", evident..Se compara cu tine, iti vad defectele si se cred mai buni..ba chiar sunt fericiti pentru cateva momente..
Am inteles ca fiecare om poate sa faca maximul pe nivelul la care e. Daca ar putea, ar face mai mult. Singura de la care trebuie sa pretind in mod sever performante sunt eu. Atat.
Glumesc des pe seama principiilor si zic "din principiu, nu am principii"..Ba am.
Sunt extrem de flexibile, e adevarat..pentru ca si eu sunt maleabila. Devin de piatra doar cand nu mai vad rolul cuiva in viata mea sau cand persoana/actiunea devine toxica..Am facut foarte multe greseli si unii oameni au avut de suferit din cauza asta..mi-a parut rau..
Nu critic oamenii. Critic un sistem, un concept, o idee..dar nu pe om..trebuie sa primim sansa sa venim cu o idee mai buna daca prima n-a fost acceptata la modul general. 
Poti avea doar o idee proasta..asta nu inseamna ca si tu esti prost!
Incerc sa-mi ies din zona de confort. Confortul te face moale si slab..E ca si cum s-ar opri curentul pentru o saptamana..Pff..suna tragic, dar altii au trait mult si bine fara! 
N-o sa ma mut in padure, sa ma spal in rau si sa ma sterg cu brusture, dar trebuie sa fac mai mult.
Si intotdeauna, primind ajutor si incurajari, calea e mult mai simpla!
Eu am noroc de astfel de beneficii..Si multumesc pentru asta!

Asa sunt eu. 

Unora le-am parut "prea desteapta"...si n-a fost un compliment cand mi-au spus-o!
Frazele de mai sus sunt franturi de discutii, asa cum am putut sa le reproduc mai bine.

Incerc sa ma imbunatatesc zilnic..starea mea interioara e foarte buna!
Mai ales acum, cand am inceput sa-mi conturez viitorul..

Dar despre asta povestim maine!

P.S. Doar barbatii SLABI prefera femeile SLABE.














4 comentarii:

  1. Şi îndată Somov îşi aminteşte cât de plicticoase sunt îndeobşte femeile deştepte, cât de pretenţioase, înţelepte şi greu de înduplecat şi, dimpotrivă, cât de uşor îi vine lui să trăiască alături de Lidocika cea prostuţă, care nu-şi bagă nasul unde nu trebuie, care nu înţelege multe, dar nici nu se vâră să critice... Cu Lidocika se simte grozav de liniştit şi nici nu-l paşte primejdia unui control...
    "Dă-le încolo de femei deştepte şi învăţate! Cu cele prostuţe viaţa este mai liniştită şi mai bună", gândeşte el luând din mâinile Lidocikăi farfuria cu friptură de pui...
    Apoi însă îi vine în minte că un bărbat instruit simte uneori nevoia să stea de vorbă cu o femeie deşteaptă, să-i împărtăşească gândurile lui.
    "Ei şi!?" îşi răspunde el. "Dacă-mi vine chef să stau de vorbă cu o femeie deşteaptă, n-am decât să mă duc la Natalia Andreevna... sau la Maria Franţovna... Foarte simplu!"

    Cehov - Minte scurtă

    RăspundețiȘtergere