vineri, 24 mai 2013

Asl, pls..



Nu stiu daca si voua vi se intampla sa aveti atatea de facut, incat sa trebuiasca sa faceti o lista. Nu pun la indoiala ca fiecare are un program incarcat, insa eu am inceput sa scriu pe diverse hartiute ce trebuie sa fac, in ordinea prioritatilor...e usor patetic..Sa scriu pe blog nu era prioritate, dar am pierdut listuta si pana ma reorganizez, as vrea sa povestim un pic despre relatiile virtuale.

Aseara vorbeam cu cineva (un barbat) pe internet..nu eram la prima discutie. Mi s-a parut destul de ok pana acum, motiv pentru care am si continuat sa-i raspund..stie sa si scrie corect, ceea ce e o mare realizare in 2013. 
Imi plac oamenii care au propriile lor pareri, chiar daca se deosebesc de credintele mele. N-am fost niciodata o cretina obtuza sa ma dau cu capul de pereti ca sa demonstrez cuiva ca am dreptate. Sunt maleabila ca fire si foarte deschisa la cap. Insa aseara a inceput o mica disputa..sau o contrazicere..am incercat sa aplanez si sa-i explic ce cred eu..ma rog..ma uitam la display si asteptam sa iasa niste gheare, niste cutite, niste topoare..individul se certa cu mine mai rau ca doua femei pentru aceeasi rochie.
Am incheiat scurt orice discutie. A continuat sa-mi scrie. 
M-am pus la somn. Dimineata aveam 96 de mesaje. Trageti voi concluziile..

Ce dracu se intampla?
Am avut senzatia ca e rational si calm..imparteam cam aceleasi pareri, idei, etc..n-am mai citit ce mi-a scris dupa ce am inchis laptopul..si nici nu voi citi. Nu ma intereseaza.

Revin, deci, la intrebarea mea..ce dracu se intampla?

Timpul e o variabila extrem de pretioasa pentru noi toti..auzim si spunem in egala masura "N-am timp!"..
..de asta am inceput sa fac listute..nu am timp sa fac tot ce-mi propun pentru ca nu ma organizez eficient..ca si cu banii..nu conteaza cati ai, ci cum ii gestionezi..( cel putin teoretic! )
Si pentru ca resursa asta ni se pare atat de limitata si de pretioasa, incercam pe cat posibil s-o manageriem eficient. 
Statul la povesti pe internet ne permite sa facem si altceva simultan. Celor cu atentia distributiva, evident..
Eu nu am cum. 
Acum sunt la calculator, scriu..nu astept replica, ci scriu pur si simplu. Administratorul a vorbit in ultimele 10 min singur. Cand s-a oprit, am scos capul si cu ochii mari am intrebat " Ce-ai zis, Gabi?..N-am inteles nimic..vorbesti prea repede.." El, saracu', nu vorbeste repede..dar daca fac si altceva in acelasi timp, vorbeste singur. I-am explicat de multe ori ca pana nu vede ca ma uit in ochii lui, isi raceste cavitatea bucala exact degeaba..cei care ma cunosc stiu deja asta.
Dar sa revenim la ale noastre..
Internetul a devenit o optiune rapida, utila sau nu, in alegerea unui potential partener...
Relatiile care debuteaza in spatiul virtual castiga din ce in ce mai mult teren in detrimentul celor incepute in plan social sau real.
Deocamdata nu-mi caut un partener pe internet. Nu asta este motivul pentru care petrec atat de mult timp navigand , inotand si vaslind prin retele de socializare..repet, deocamdata!

Desi este extrem de comod..trebuie sa recunosc. 

Timpul de selectie este foarte scurt. Trei click-uri si te cam prinzi despre ce e vorba, macar din punct de vedere fizic. Inca trei ca sa-ti dai seama de stilul de viata..mai ales ca aceste retele sunt astfel constituite incat sa-ti ofere o imagine de ansamblu asupra persoanei cu care te butonezi..informatii ca varsta, loc de munca, studii, etc sunt trecute..in ideea in care nu sunt fictive, evident.
Discutiile de la un monitor la altul iti mai ofera si confortul unui spatiu securizat din punct de vedere afectiv. Nu ai contact fizic sau vizual direct, lucru ce ti-ar putea influenta comportamentul..Dar totodata, poti transmite informatii neconcordante cu starea ta de spirit..
Misterul care invaluie genul asta de relatie (ma refer la cea virtuala) poate fi extrem de incitant pentru unii.
Nu stii niciodata cine e dincolo de poza de avatar. Si nu ma refer  la faptul ca profilul ar fi un fake, ci la curiozitatea pe care ti-o poate starni o discutie cu cineva. 
Un mare dezavantaj il constituie in opinia mea, lipsa limbajului nonverbal. Absenta unor parametrii ca mimica, tonalitate, postura, privire, etc amprenteaza grav procesul cunoasterii unui om. 
Stim cu totii cat de importanta e comunicarea. Cu tot ce inseamna ea..daca te mai si pricepi cat de cat sa interpretezi niste gesturi, lucrurile devin mult mai clare.
Pe net, scuza-ma..:), :P, :D, <3...te iubesc, te sarut, te imbratisez..toate incep cu doua puncte plus ceva..
Daca esti langa mine, te prinzi ca sunt suparata sau extaziata si fara sa-ti spun eu..e suficient sa-mi vezi fata.

Usurinta cu care incep si se incheie aceste relatii este uimitoare. Ma refer la mine acum, pentru ca nu-s novice in astfel de intalniri. Dimpotriva!
Si aceasta usurinta da o oarecare dependenta de spatiul virtual. 
Este mult mai greu sa parasesti pe cineva in viata reala. 
Unfriend, block si gata! Case closed! In 2 minute am uitat si cum te cheama..

Un demers dificil il reprezinta intalnirea. Trecerea din virtual in real. Cei mai nesiguri isi fac probleme ca nu vor fi pe placul celui cu care au petrecut ore in sir discutand pe net. Cei mai siguri se intreaba pe drum "oare e naspa in realitate?"..si tot asa..
Pentru mine nu a fost niciodata ceva greu sa ma vad cu o persoana din lumea virtuala. Chiar deloc. Imi plac oamenii, ma inspira si-s curioasa de fel.. Unele experiente au fost foarte placute..am legat prietenii pe viata..Altele au fost asa..un fiasco..iar cele mai multe, un dezastru.
Spatiul virtual iti ofera sansa de a spune lucruri pe care poate nu le-ai rosti nici in gand, de a impartasi secrete, temeri si ganduri stiute doar de tine..fara ca o instanta sa te judece. Si daca te judeca, o face doar din taste..nu te impacteaza cu nimic. Poti sa fii cine vrei. Poti sa te comporti ca si cum ai fi altfel decat esti de fapt. Si combinari de n luate cate p..
Dar te depersonalizeaza.


Sa cunosti pe cineva ai nevoie de timp, atentie, interes si energie..nu prea dispun de niciunele.
Dar sunt satula de discutii interminabile pe net. Chiar sunt satula.
Si o sa-mi fac timp, o sa gasesc si energia necesara.. interesul meu va invia la un moment dat..si puse cap la cap, toate acestea ma vor conduce spre o relatie in adevaratul sens al cuvantului.
In care ating, simt, gust, sarut, imbatisez, cert, miros..vad..iubesc..cu adevarat.


Iesiti din zona de confort si mergeti la o bere cu cei cu care vorbiti ore in sir. Macar stii o treaba dupa aceea!

Succes! :)









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu